Działki w Legionowie – przeczytaj przed wystawieniem działki na sprzedaż

Działki w Legionowie z racji rekordowej liczby mieszkańców na kilometr kwadratowy, są z każdym rokiem dobrem coraz mniej dostępnym dla potencjalnych zainteresowanych. Jeśli masz na sprzedaż działkę w Legionowie, przeczytaj, co jest ważne dla kupujących, oraz jak zwiększyć liczbę potencjalnych kupców, nie ograniczając się jedynie do osób, które jadąc autem, mijają z dostatecznie małą prędkością (by zrobić zdjęcie lub zapamiętać numer) tabliczkę z napisem „sprzedam działkę”.

Działki w Legionowie. Okazja dla potencjalnych zainteresowanych? Zalety

Jak pisałem już wcześniej w tekście pod tytułem Czy warto zamieszkać w Legionowie? Legionowo to jedna z najgęściej zaludnionych miejscowości w Polsce. Abstrahując już od tego, czy z faktu tego wynikają niedogodności, czy też nie, skupmy się chwilę na rzeczach, które mogą przyciągnąć i w zasadzie przekonać osoby rozważające zakup gruntu w tej okolicy do działania. Każdy, kto mieszka w Legionowie czy okolicach, docenia zapewne dość dobry i szybki dojazd do Warszawy, także (może i głównie) z pośrednictwem komunikacji publicznej, czyli autobusów i pociągów. W bliższej i nieco dalszej okolicy Legionowa znajdują się też liczne tereny zalesione. To raj dla grzybiarzy i osób uwielbiających aktywność na powietrzu. W lecie nad pobliski Zalew Zegrzyński udają się nie tylko mieszkańcy Legionowa i pobliskich miejscowości, ale też ludność Warszawy. Niektóre osoby, mające rodzinę za granicą doceniają również bliskie sąsiedztwo z Lotniskiem Modlin.

Jak wyeksponować mocne strony działki w Legionowie. Sprzedaż „własnymi siłami”, czyli bezpośrednio

Zdecydowana większość osób, które noszą się z zamiarem sprzedaży działki (nie tylko w Legionowie), zakłada sprzedaż samodzielną, bez pomocy pośredników nieruchomości. Powodem jest prawdopodobnie chęć zaoszczędzenia na prowizji agenta, a niekiedy też nie najlepsze, wcześniejsze doświadczenie ze współpracy z agencją nieruchomości. Jednocześnie każdy sprzedający zgodzi się ze stwierdzeniem, że ładne zaprezentowanie walorów działki zwiększa szanse nie tylko na poszerzenie grona odbiorców ogłoszenia, ale też – co jest z tym związane – na podwyższenie uzyskanej ceny, w sytuacji, w której na zakupie działki w Legionowie będzie zależało co najmniej dwóm kupcom. Co dziwi, w praktyce wielu sprzedających nie bierze takiego scenariusz pod uwagę, bo być może nawet nie zdaje sobie sprawy z takiej możliwości rozwoju sytuacji. W efekcie promocja ogranicza się do wbicia na terenie działki kółka z tabliczką i numerem telefonu. Niekiedy jest to nawet baner z drukarni. Drugim, sposobem jest wykonanie zdjęć (przeważnie telefonem) oraz dodanie ogłoszeń do płatnych lub darmowych portali z ogłoszeniami.

Sprzedaż działki. Jak to się robi bez inwestowania własnych pieniędzy „z góry”?

Rzecz nie dotyczy tylko sprzedaży działki w Legionowie, a działek w ogóle, jako produktu, który opłaca się wyeksponować i pokazać szerszej grupie ludzi w całym kraju, nie tylko w danej lokalizacji (np. przejeżdżających obok tabliczki czy baneru na kołku lub ogrodzeniu działki). Jednak profesjonalny materiał video, zdjęcia, opis, a także precyzyjna, płatna promocja do majętnej grupy docelowej na portalach i w serwisach społecznościowych to wydatek, którego sprzedający wolą raczej unikać. Nieliczni decydują się na kosztowne filmy wideo działek (z drona i nie tylko). To bardzo dobra inwestycja, ale korzyści z niej są bardzo ograniczone i przeważnie krótkotrwałe, jeśli na promocję owych mediów w ogłoszeniach na portalach sprzedający nie przeznaczy od kilkuset (i więcej złotych). Zadajmy więc pytanie, po co finansować nagranie filmu, jeśli ogłoszenie z nim „przepadnie” już po paru godzinach na portalach z nieruchomościami, gdy tylko inni dodadzą kolejne ogłoszenia? A nie zapominajmy, że dużo ogłoszeń dodają też agencje nieruchomości. Teraz proszę o chwilę skupienia i próbę logicznego zrozumienia następnych zdań. Jednak można rozpocząć sprzedaż i promocję swojej działki na portalach, na niespotykaną dotąd skalę (w porównaniu z innymi działkami z okolicy) nie wykładając z góry ani grosza. Szczegółowo opisałem to w artykule pod tytułem Filmy wideo działek z drona i nie tylko, a tutaj ograniczę się do zadania kilku retorycznych pytań:

  • Jeśli agencja nieruchomości zainwestuje kilka tysięcy złotych w przygotowanie materiałów oraz promocje na portalach, to czy nie będzie jej zależało na skutecznej sprzedaży w celu odzyskania wydanych wcześniej pieniądze?
  • Jeśli wynagrodzenie agencji płatne tylko, jeśli doprowadzi do znalezienia kupca, to czy miałoby sens zaprzestanie aktywności tuż po podpisaniu umowy pośrednictwa?
  • Co portale oraz użytkownicy mediów społecznościowych będą częściej promowali – ogłoszenie ze słabymi zdjęciami i krótkim opisem, czy z pięknymi zdjęciami i filmami, które eksponują zalety działki w Legionowie czy innej miejscowości?
  • Czy baner z numerem telefonu wbity na działce dotrze do większej liczby potencjalnych kupców (ilu z nich przejedzie obok z dostatecznie niską prędkością, by go zauważyć i zapisać nr?) niż opłacona przez agencję promocja na portalach, Facebook i w Google?