Filmy wideo działek z drona i nie tylko

Czy dla sprzedającego filmy wideo działek, w tym z drona to opłacalny wydatek? Czy warto inwestować własne pieniądze w nagranie video działki? Patrząc na znikomą liczbę ogłoszeń działek „uzbrojonych” w wideo z drona – nie. Jednak czy na pewno? Ile kosztuje video działki z drona? Ile kosztuje nagranie wideo działki i najbliższej okolicy? Jak przygotować najlepszą wideo prezentację swojej działki bez wykładania własnych pieniędzy na operatora, montaż i kosztowną, czasem kilkumiesięczną promocję na portalach?

Filmy wideo działek z drona. Prezentacja warta zachodu

Na portalach z ogłoszeniami pojawiają się sporadycznie ogłoszenia zawierające filmy wideo działek, gruntów nagrywane z dronów. Choć takie materiały mówią o działce i jej okolicy nieporównywalnie dużo w porównaniu z ogłoszeniami zawierającymi zdjęcia „traw i krzaków”, to są (o dziwo) nadal rzadkością, swoistą „fanaberią” sprzedających. Co jest tego przyczyną? Prawdopodobnie cena. Nagranie filmów z drona to niemały koszt. Realizator musi przyjechać i poświęcić do kilku godzin na nagranie. Następnie jego obowiązkiem jest zmontowanie materiału, zakup i dołożenie muzyki. To wszystko kosztuje. Nie wspomnę już o kosztach zakupu sprzętu do nagrań i montażu. Dron z kamerą o wysokiej rozdzielczości oraz baterią o długim czasie pracy, do tego superszybki komputer do montażu, oraz kosztowne, licencjonowane oprogramowanie. Mylą się osoby, które uważają, że wysokiej jakości film nagrać można dronem z promocji w Media Markt za 200-300 zł. Choć w sumie pewnie można…

Filmy wideo nieruchomości z drona. Korzyści dla oglądających

Korzyścią dla osób szukających działek w internecie są ogromne:

  • Po pierwsze portale przeważnie lepiej promują oferty z „bogatymi” mediami. Więc pojawiają się one na górze list wyszukiwania.
  • Po drugie, kupujący widzi, jak wygląda działka od góry. Nie musi już wyobrażać sobie, jak rzeczywiście wygląda działka, gdy w opisie widnieją pojemne epitety typu „podłużna”, czy „prostokątna”. Na filmie z drona od razu widać czy jest „bardziej” czy mniej podłużna, prostokątna – czy w ogóle warto brać ją pod uwagę podczas poszukiwań.
  • Widać równie dobrze najbliższą okolicę i zabudowania sąsiadów.
  • Nie trzeba dzwonić do sprzedającego i pytać, jaka to działka i w jakie jest okolicy.
  • Często nie trzeba nawet jechać, oglądać działki, bo już na nagraniu widać, że jakiś jej element nam nie pasuje (np. okolica, zabudowania sąsiadów, droga itd.). To oszczędność czasu i pieniędzy.
  • Jeśli z filmu wynika, że działka na nim przedstawiona warta jest uwagi, dopiero wtedy wsiadamy w auto i jedziemy ją zobaczyć.

Filmy wideo działek i korzyści z ich zlecenia dla sprzedających

Na nagraniu wideo działki z drona korzysta także sprzedający, pod warunkiem, że umiejętnie wykorzysta ten fakt, a także uwzględni w dalszych krokach jego promocję – bo po co nagrywać super film działki z drona, jeśli i tak nikt go nie zobaczy? Jakie są korzyści z posiadania takiego filmu?

  • Wyczerpujący „opis” – czyli opis w formie filmu. W ogłoszeniu oczywiście można napisać niezależnie, jaki kształt ma działka, ale i tak wideo działki oddaje to najlepiej.
  • Mniej telefonów. Eliminujemy kontakty od osób niezainteresowany i takich, które chcą zapytać „z grubsza”, jak wygląda działka. Dzwonią tylko ci, którzy widzieli działkę i jej okolicę na filmie i są zainteresowani przyjazdem i osobistym obejrzeniem („potwierdzeniem” tego, co już zobaczyli).
  • Mniej godzin straconych na odpowiadanie na te same pytania (o kształt, okolicę itd.) i umawianie się z niezainteresowanymi kupcami
  • Wzmożona promocja na portalach. Oferta wyróżniona przez systemy oceniające jakość ogłoszeń i ich potencjał na dużą liczbę wyświetleń (a akurat na tym zależy portalom z ogłoszeniami).
  • Szybsza informacja zwrotna z rynku i szybsza sprzedaż. Bo jeśli kontaktują się z nami osoby, które już dobrze znają temat, to nawet przez telefon jesteśmy w stanie wyczuć czy cena jest adekwatna do ich zainteresowania a szanse na sprzedaż duże.

Zobacz przykładowy film z działką – tu >>>


Filmy działek z drona – cenniki, ceny

Więc ile kosztują filmy działek nagrywane z drona? Koszty zaczynają się od kilkuset złotych. Wielu zapyta „jak to, przecież dron w Media Markt był na promocji za 400 zł?”. Tak, ale ta cena uwzględnia tylko zakup produktu, a usługa pt. wideofilmowanie dronem to również wydatek na samą usługę – czyli poświęcony czas, godziny, koszty montażu, zakupu muzyki. A to niestety jeszcze nie koniec wydatków. Żeby film spełnił swoją funkcję, musimy go stale promować – czyli dodać i „podbijać” ogłoszenie z filmem na portalach. Dodanie ogłoszenia na miesiąc to koszt od kilkudziesięciu do ponad stu złotych. Przemnóżmy to przez kilka największych portali. Warto podpromować nasz film na Facebooku, to również dodatkowy koszt. Facebook „lubi” promować takie filmy, ale najbardziej zależy mu na Twoich pieniądzach, więc nie będzie miał nic przeciwko, jeśli wykupisz post sponsorowany. Po kilku dniach ogłoszenie na portalach przesuwa się na dół listy, później na kolejną podstronę wyników. Trzeba wykupić dodatkową promocję. Co, jeśli działka ma zbyt wysoką cenę? Promocja na portalach przedłuża się na kilka tygodni, później miesięcy, co oznacza jeszcze większe wydatki.

A jak wydać możliwie najmniej na film wideo działki z drona? Jest na to sposób

Jak mówi znane powiedzenie, na końcu ktoś i tak za obiad będzie musiał zapłacić. I tak jest i w tym przypadku. Można jednak zorganizować sprzedaż nieruchomości tak, żeby nie płacić ani grosza na początku, a koszt wynagrodzenia „podwykonawcy”, nie dość, że był odłożony w czasie, to pokrywany był tylko i wyłącznie po sprzedaży działki, czyli gdy zbywca ma już pewność, że pieniądze za sprzedaży „ma w kieszeni”. To przypadek, który rzuca całkiem inne światło na tzw. umowę na wyłączność z agencją na nieruchomości. Opowiem to na przykładzie naszej agencji.

Co zadzieje się dobrego dla sprzedającego, jeśli uzna, że za dobrze wykonaną pracę, agencji należy się wynagrodzenie?

A wiemy, że wynagrodzenie za dobrze wykonaną pracę agencja ma zagwarantowane jedynie właśnie w przypadku tzw. umowy na wyłączność (zwanej niekiedy ekskluzywną). O korzyściach z zawarcia umowy na wyłączność dla sprzedającego będzie kiedy indziej, a teraz wróćmy już tylko do korzyści, jakie ma zlecający sprzedaż, jeśli agencja oferuje w ramach swoich usług także nagranie wideo działki z drona.

Filmy wideo działek domy

Co zyskasz, zlecając pośrednictwo pomoc w sprzedaży działki takiej agencji?

  • Zyskasz piękny, promocyjny film (o ile masz piękną działkę, bo nie naciągamy rzeczywistości – chcemy zachować rzetelność i uczciwość także w stosunku do oglądających). Nic nie płacisz na początku. Wynagrodzenie za pracę pobieramy dopiero wtedy, gdy doprowadzimy do sprzedaży. Więc koszty nagrania, montażu, promocji, zamiast Ciebie ponosi nasza agencja. Nie musisz wydawać pieniędzy z własnej kieszeni na początku.
  • Nie musisz też wydawać pieniędzy na promocję na portalach. Od chwili podpisania umowy na wyłączność, komu mocno zależy na tym, żeby doprowadzić do transakcji i dzięki temu odzyskać zainwestowane w nagranie i promocję pieniądze? Także nam, bo „zamroziliśmy” już gotówkę i jedyny sposób by do nas wróciła, to znalezienie kupca na Twoją działkę. Jeśli tego nie zrobimy, nie dostaniemy wynagrodzenia (czytaj – nie odzyskamy zainwestowanych pieniędzy i czasu, nie mówiąc już o zarobieniu czegokolwiek).
  • Odzyskasz swój prywatny czas. Koniec z telefonami od obcych ludzi i od… agentów. Od teraz wszystkie telefony będą odbierane przez Twojego agenta. Czas jest bardzo pożądaną walutą. Można wymienić go na uprawienie hobby, chwile spędzone z dziećmi, z rodziną, pracę, czy odpoczynek od niej, a także wyjazdy.
  • Przedstawisz potencjalnym zainteresowanym wiele więcej informacji o działce, niż możliwe to jest wyłącznie z wykorzystaniem banera lub tabliczki wbitej w ziemię z napisem „sprzedam działkę” i numerem telefonu.
  •  Liczbę potencjalnych zainteresowanych zwiększysz z wąskiego grona osób, które przejeżdżają dostatecznie powoli obok tabliczki, o osoby z całej Polski. Nawet jeśli nie brały dotąd pod uwagę tej lokalizacji, może okazać się, że Twoja działka pokazana w sposób, który eksponuje jej walory, na tyle przypadnie komuś do gustu, że poszerzy zakres swoich zainteresowań i poszukiwań.
  • Załóżmy dodatkowo, że na taką współpracę (i m.in. film z drona) decydujesz się jako pierwsza osoba w swojej miejscowości? Która działka z tej miejscowości będzie wyróżniała się na tle innych działek? Logiczne, że na takiej formie prezentacji skorzystają najbardziej pierwsi sprzedający działki w ten sposób w danej lokalizacji.

dron filmowanie działek

Czasem warto pokazać, że nawet w dalszej okolicy naszej działki jest las, jezioro, park – to potrafi przekonać do zakupu wiele osób

Nagranie filmu wideo działki z drona – samodzielnie, „własnym sumptem”

Jak pisałem powyżej, możliwości są dwie. W pierwszym wariancie – polegającym na zleceniu wykonania wideo gruntu z drona firmie, operatorowi zajmującemu się wideofilmowaniem – należy przygotować się finansowo na dwa wydatki i płatności z góry. Jest to koszt nagrania filmu oraz koszt opłacenia promocji ogłoszenia na portalach.

Koszt nagrania i montażu filmu wynosi od kilkuset do kilku tysięcy złotych, w zależności od jakości proponowanej usługi i jej zakresu.

Drugi koszt, czyli koszt promocji ogłoszenia jest trudniejszy do oszacowania, bo zależy od tego:

  • na ilu portalach z nieruchomościami zamierzasz się reklamować. Na największych i najskuteczniejszych portalach za dodanie ogłoszenia trzeba zapłacić. To koszt od kilkudziesięciu do ponad stu i więcej złotych. Porównanie cen dodawania ogłoszeń na kilku portalach można zobaczyć np. tu >>>.  Jednak to dopiero początek wydatków, bo ogłoszenie warto promować, by nie „przepadło” już po kilku dniach pośród innych ogłoszeń.
  • z jaką intensywnością chcesz promować swoje ogłoszenie, czyli ile pieniędzy przeznaczysz na dokupowanie wyróżnień i podbić ogłoszenia, tak by jego pozycja na liście innych ogłoszeń dawała szanse na to, że ktoś do niego dotrze podczas szukania działki dla siebie.
  • przez jak długi czas potrzebne będzie utrzymywanie ogłoszeń na portach. Od tego zależy, jaka będzie wielokrotność wydatków opisanych w punkcie powyżej. Koszt będzie rósł z każdym kolejnym miesiącem. Oczywiście można ograniczyć lub wstrzymać wydatki na promocję ogłoszenia, ale czy wtedy wcześniejsze wydanie środków na film nie okaże się nieuzasadnioną utratą własnych pieniędzy?

Niestety długości czasu promowania nie da się z góry przewidzieć, gdyż działka może być sprzedawana przez miesiąc, jak i przez pół roku czy rok (na marginesie, to dlatego właśnie agencje podpisują umowy na okres roku, niekiedy i dłużej).

Należy więc policzyć, ile będzie kosztowała promocja na wybranych 3-4 portalach, Facebook’u, niekiedy w Google, a następnie przygotować się na wielokrotność tych wydatków będącą iloczynem wyliczonej kwoty oraz liczby miesięcy mogących upłynąć od wystawienia ogłoszeń, do momentu sprzedaży.

Prezentacja wideo działki wykonana przez agencję, po podpisaniu umowy na wyłączność

Drugi wariant to współpraca z agencją nieruchomości na zasadach wyłączności. Tylko wówczas agencja ma gwarancję, że za swoją pracę uzyska wynagrodzenie (więc może „z góry” zainwestować pieniądze w nagranie i promocję filmu) – a klient jednocześnie jest spokojny, że poniesie koszt, ale tylko pod warunkiem, że agencja okaże się skuteczna. Inaczej mówiąc, agencja odzyska zainwestowany czas i pieniądze TYLKO i wyłącznie, jeśli skutecznie doprowadzi do sprzedaży działki. Cały koszt produkcji materiałów do ogłoszenia i promocji pokrywany jest więc z góry przez agencję, więc klient nie musi płacić z własnych środków i zajmować się czymś, czym nie zajmuje się na co dzień. Warto w tym miejscu zadać sobie pytanie, jak w modelu współpracy na wyłączność z tak rozbudowanym pakietem usług rozkłada się ryzyko? Agencja zapracuje na należne wynagrodzenie i odzyska zainwestowane pieniądze pod warunkiem, że sprzeda nieruchomość klienta. Klient natomiast, mimo że nie wykłada własnych pieniędzy, może z powodzeniem założyć, że agencji zależy na szybkim znalezieniu klienta i sfinalizowaniu transakcji sprzedaży przez strony.

flimy działek z drona

Czy każda działka nadaje się do nagrań z wideo?

Technicznie, każdą działkę można uwiecznić w formacie wideo. Nawet jeśli działka znajduje się w strefie, w której nie można latać dronem (np. w pobliżu lotniska), to zawsze zostaje jeszcze nagranie „tradycyjne”, „z ziemi”, bez wykorzystania drona. Nie pokażemy wówczas gruntu z powietrza, ale z wykorzystaniem stabilizatora i kamery nagramy estetycznie działkę oraz jej okolicę.
To, co ważne, nie każda działka posiada walory, które warto pokazać w tak rozbudowany sposób. Dlatego jako agencja musimy selekcjonować nieruchomości, którymi zajmujemy się w preferowanym przez nas modelu współpracy. Istnieją działki, w przypadku których prawdopodobieństwo, że pozostaną – pomimo poniesionego wysiłku i kosztu – niesprzedane, jest zbyt duże. Powodem może być mała atrakcyjność działki lub zbyt wysoka, nierealna cena, jaką w naszej ocenie chcę uzyskać sprzedający. Musimy więc dokonywać swoistej selekcji nieruchomości.

Kwestię warunków współpracy omawiamy na spotkaniu. Jeśli ktoś z Państwa ma działkę, która w jego przekonaniu mogłaby być prezentowana i promowana w ten sposób i ma potencjał, by pokazać ją klientom z całej Polski, zachęcam do kontaktu.

Logiczne wydaje się, że w Państwa okolicy najbardziej wyróżnią się na portalach działki, które taką formę prezentacji będą miały jako pierwsze, więc zachęcam jednocześnie, by nie zwlekać z decyzją i skorzystać na tym efekcie w pierwszej kolejności.